سئو برای E-commerce Platforms
همه چیز درباره سئو سایت های فروشگاهی یا Ecommerce SEO سئوراز
این بخش شما را از طریق اهمیت سئو برای تجارت الکترونیک و مزایای آن راهنمایی می کند و زیرعنوان های اصلی را برجسته می کند تا درک کاملی به شما بدهد. به نظر من اکنون بهترین زمان تولید محتوا است چون 90 درصد وب سایت ها صرفا محتوا بلند می نویسند و محتوای خوب نمی نویسند و کاربر در محتواها دنبال پاسخ به نیازش می گردد! اینکار یعنی توجه به سئو و عدم توجه به نیاز مخاطب و مطمن باشید در اغلب حوزه ها با محتوای کوتاه و مفیدتر بهبود رتبه را خواهید داشت. اولین گام در تحقیق کلمات کلیدی برای تجارت الکترونیک، فهرست کردن کلمات کلیدی احتمالی است. میتوانید کلمات کلیدی کوتاه و بلند مرتبط با کسبوکار و محصولات خود را در این فهرست بگنجانید.
این روش شامل به دست آوردن بک لینک یا لینک های ورودی از انتشارات دیگر به سایت خودتان است. علاوه بر پست های وبلاگ، توضیحات محصول نیز جزء لاینفک استراتژی بازاریابی محتوای شما هستند. پیوندهای داخلی به صفحات مربوطه را در وبسایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند بیشتر کاوش کنند. همچنین میتوانید در صورت لزوم پیوندهای خارجی را به منابع معتبر برای افزایش اعتبار اضافه کنید. با ایجاد محتوای آموزنده برای جذب کاربران و تثبیت نام تجاری به عنوان یک چهره معتبر در صنعت خود شروع کنید. تصاویر با کیفیت بالا، مشتریان را قادر میسازد تا محصولات شما را از زوایای مختلف بررسی کنند.
معمولاً این همان عبارتی است که میخواهید صفحه شما در نتایج جستجو برای آن رتبهبندی شود. سئوی آن پیج یا داخلی برای پلتفرم های تجارت الکترونیک به این معنی است که مطمئن شوید کلمات کلیدی شما در مکان های مناسب قرار دارند. این راهی است برای اطمینان از اینکه گوگل دقیقاً می داند صفحه شما در مورد چیست. رعایت کردن اصول سئوی داخلی برای نتیجه گرفتن سایت شما در گوگل ضروری است. متخصصان پرش مارکتینگ اینجاند تا در بهینه سازی وبسایت فروشگاهی شما به شما کنند. از طرف دیگر، سایتهای دیگر مانند سایتهای خبری، آموزشی یا شرکتی، اهداف متفاوتی دارند و به همین دلیل ساختار و محتوای آنها نیز متفاوت است.
از جمله این کلمات کلیدی می توان به کرم ضد آفتاب نامرئی، کرم ضد آفتاب بی رنگ و SPF 40 اشاره کرد. شرکت پارس اَوِستا، انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی است که میخواهند با اطمینان و به روز به دنیای دیجیتال وارد شوند. برای لینک سازی در سایت های فروشگاهی هم نیاز است که به نوعی باشد که صفحات هدف و صفحات محصول و دسته بندی تقویت شوند تا منجر به افزایش فروش شود. خدمات سئـو سایت در وب آنجل به شما کمک میکند تا با استفاده از بهترین روشها و استراتژیها، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. اهمیت نقشه های سایت XML و فایل های robots.txt در هدایت خزنده های موتورهای جستجو و نحوه توسعه و بهینه سازی آنها برای وب سایت های تجارت الکترونیک را توضیح دهید. شرکت های تجارت الکترونیک ممکن است قرار گرفتن در معرض خود را افزایش دهند، بازدیدکنندگان ارگانیک هدفمند را جذب کنند و با استفاده از روش های سئو هوشمند، فروش بیشتری ایجاد کنند.
این بخش مهمترین بخش سئو است و باید به خوبی و مطابق نیاز محصولات شما انجام شود. برخی از عبارات به دست آمده از تحقیق کلمات کلیدی ممکن است طولانی باشند که طبیعی است و هیچ اشکالی ندارد. اگر به دنبال لیستی از کلمات کلیدی تجارت الکترونیک برای کسبوکارتان هستید، در جای درستی هستید. همچنین به موضوعاتی خواهیم پرداخت که به شما در یافتن مرتبطترین کلمات کلیدی سئو تجارت الکترونیک برای کسبوکارتان کمک میکند. بلاگ یا بخش مقالات، راه دیگری برای جذب ورودی به سایت فروشگاهی شما است. مثلا وقتی سایتی مانتو شلوار اداری میفروشد، میتواند با تولید محتواهایی مثل "طریقه صحیح شستشوی مانتو شلوار اداری"، کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کند.
محتوا مانند سوخت برای خودرو است، محتوای مفید با ساختار مناسب می تواند یک کسب و کار را به نتیجه مطلوب برساند. اگر بهترین قالب فروشگاهی را داشته باشید ولی محتوای مفید نداشته باشید نتیجه نمی گیرید و بالعکس نیز تا حدودی صدق می کند. برای اینکه برای 4 کلمه کلیدی بالا سئو شود باید حتما کلمه کلیدی اصلی را در عنوان و مابقی کلمات کلیدی را در هدینگ ها (H3-H2-H1) تکرار شوند تا گوگل بهتر و سریعتر سئو کند. سئو ستون فقرات دید آنلاین است، و برای سایت فروشگاهی یک تغییر بازی در افزایش ترافیک و فروش است. سئو سایت فروشگاهی با دیگر سایتها تفاوتهایی دارد، اما به طور کلی مراحلی که برای سئو کردن سایت فروشگاهی لازم است، شامل موارد زیر هستند.
در مقابل، اهداف سئو در سایر سایتها متنوعتر است و ممکن است شامل افزایش آگاهی از برند، جذب لید (Lead Generation)، ارائه اطلاعات و… باشد. ابزار مدیریت متاتگهادر فروشینو، برای هر صفحه و محصول، میتوانید عنوان و توضیحات تعریف کنید. منابع بیشتری را به جاهایی که نیاز به بهبود دارند اختصاص دهید و کمپین های موفق را برای نتایج بهتر بهینه کنید. برای یافتن وبسایت هایی که پیوندهای قدیمی دارند، از ابزارهایی مانند Ahrefs استفاده کنید. سپس با صاحبان سایت تماس بگیرید، لینک های خراب را به آنها اطلاع دهید و پیشنهاد کنید محتوای مرتبط را جایگزین کنند. بعد از انتشار چندین پست وبلاگ، گام بعدی جذب خوانندگان بیشتر به محتوا از طریق Link Building است.
برای ایجاد ترافیک آن را در رسانه های اجتماعی، خبرنامه های ایمیل و سایر کانال های بازاریابی به اشتراک بگذارید. به طور کامل پیش نویس خود را برای اشتباهات املایی و گرامری تصحیح کنید. برای محتوای غیر فارسی از ابزارهای دستور زبان آنلاین مانند Grammarly برای کمک استفاده کنید. برای مشاهده حداکثری در SERP ها، برچسب های عنوان خود را کمتر از 60 کاراکتر و توضیحات متا را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید. از ابزارهایی مانند ToTheWeb برای بررسی طول ابرداده خود استفاده کنید.
سئو سایت فروشگاهی مزایا و اثرات مثبت بسیاری روی سایت فروشگاهی میگذارد. از مهمترین مزایای Seo سایت فروشگاهی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم. هر چقدر تعداد افراد بیشتری به مغازه وارد شوند، شانس کسب درآمد شما نیز بیشتر میشود. بیایید با یک مثال ساده، دلیل مهم بودن سئو سایت فروشگاهی را برای شما بازگو کنیم. تصور کنید که شما یک مغازه کیف و کفش فروشی در انتهای یک پاساژ خلوت دارید و دوست شما نیز یک مغازه کیف و کفش فروشی در ابتدای یک پاساژ پر رفت و آمد دارد.
بعد از این که ساختار موردنظر را طراحی کردید، نوبت به پیادهسازی آن و معرفی ساختار به گوگل از طریق سایتمپ یا نقشه سایت میرسد. در راس هرم، صفحه اصلی سایت شما وجود دارد که بهتدریج به بخشهای کوچکتر، مشخصتر و دقیقتری تبدیل میشود. در گام اول صفحه اصلی به دستهبندی ها و زیرمجموعههای آن تقسیم می شود. از آنجایی که ما در سئو، سایت را در سه سطح داخلی، خارجی و تکنیکال بهینهسازی میکنیم، تدوین استراتژی سئو هم شامل برنامهریزی برای هر سه سطح است. قبل از اینکه اصلاً وارد بحث سئو و تدوین استراتژی شویم، باید اول مقدمات و زیرساختها را مهیا کنیم.
این کار با بهینه سازی عنوان ها، توضیحات متا، کلمات کلیدی و ساختار URL دسته بندی ها انجام میشود. اگر میخواهید در نتایج جستجو جایگاه خوبی داشتهباشید، باید تحقیق کلمات کلیدی، بهینهسازی فنی و تولید محتوای ارزشمند را در دستور کار بگذارید. از وبسایتساز سئوپسند گرفته تا مدیریت ساده متاتگها و سرعت مناسب بارگذاری، همگی برای بهبود رتبه در گوگل مفید هستند. اگر هنوز فروشینو را امتحان نکردهاید، همین حالا اپلیکیشن فروشینو را دانلود کنید و اولین قدم را به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات ان فرآیند فروش خود را بهینه کرده و مشتریان بیشتری جذب کنید. سئوی تجارت الکترونیک مجموعه ای از استراتژی ها و تکنیک ها برای بهینه سازی دید و رتبه فروشگاه آنلاین شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.
شرکت دیجیتال مارکتنیگ پرش، یکی از تخصصی ترین مجموعههای ارائه دنده سئو سایت فروشگاهی میباشد. ما در پرش مارکتینگ با دارا بودن نمونه کارهایی بسیار قوی از سئو بسایت فروشگاهی، میتوانیم وب سایت شما را به صورت رایگان آنالیز و فرایند سئو را در اسرع وقت برایتان آغاز کنیم. خود سئو برای اینکه یک عبارت کلیدی در رتبه های بالای نتایج جستجو به دیگران نمایش داده شود کاربرد دارد. اما مزایای این فرایند برای سایت های فروشگاهی کمی متفاوت تر و البته مهم تر است. در ادامه این مطلب از وب سایت پرش مارکتینگ، قصد داریم در خصوص اهمیت سئو سایت فروشگاهی، مزایا و مراحلی که در این مسیر باید انجام شود، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.
در سئو تجاری شما همه محدودیت ها را کنار زده و تجارت خود را به یک تجارت بین المللی تبدیل خواهید کرد. یک وب سایت بهینه فروشگاهی می تواند در آزمون های مربوط به الگوریتم گوگل نمره خوبی کسب کند و ترافیک زیادی را به خود وارد نماید. شما می توانید برداشت ها و کلیک های بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، سهم بازار را به دست آورید و با پیشی گرفتن از رقبای خود در نتایج جستجو، درآمد را بهبود بخشید. تحقیق و بهینه سازی موثر کلمات کلیدی، تولید محتوا و روش های لینک سازی به شما کمک می کند تا از رقبا پیشی بگیرید و به انتخاب ارجح مشتریان احتمالی تبدیل شوید. پروسه استراتژی تجارت الکترونیک شما باید با استفاده از تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود. مخصوصا اگر شما به دنبال سئو صفحه یک محصول هستید، استفاده از کلمات کلیدی خوب و با کیفیت اهمیت زیادی دارد.
مثلا برای کلمه کلیدی ضد آفتاب، صفحه دسته بندی داریم و عناوین و توضیحات متای آن را نیز مشخص کرده ایم. به زبان ساده، تکرار یک کلمه کلیدی در عنوان، متادسکریپشن، هدینگ ها (H1-H2-H3) و محتوای صفحه را سئو کردن یک کلمه برای یک صفحه خاص می گوییم. این تکرار کلمه کلیدی، سیگنالی مهم برای درک گوگل از محتوای صفحه است. اهمیت سئو در این است که ترافیک را بصورت هدفمند و رایگان به سمت سایت فروشگاهی هدایت می کند. اگر سایت شما بخوبی سئو شود، تنها کانال بازاریابی که می تواند ترافیک را هر روز بصورت پیوسته (رایگان) هدایت کند سئو است. هدف از داشتن سایت فروشگاهی این است که بتوانیم ترافیک هدفمندی را به سمت سایت هدایت کنیم و به فروش محصولات برسیم.
بر اساس تجربه ای که دارم محتوای این صفحات را همزمان با محتوای محصولات وارد کنید تا کنیبالیزیشن اتفاق نیفتد (یعنی محصول به جای دسته بندی رتبه نگیرد). همچنین محتوای درج شده برای این صفحات مهم است که باید چهارچوب تولید محتوای آن توسط سئوکار مشخص شود و به تیم محتوا داده شود. کلمات کلیدی عبارتهایی هستند که کاربران برای جستجوی محصولات یا خدماتی مانند محصولات شما استفاده میکنند. این رویکرد میتواند برای سایتهای مختلف، از فروشگاههای خردهفروشی گرفته تا سایتهای تخصصی مانند طراحی سایت پتروشیمی، نتایج مشابهی داشته باشد. اجرای دقیق سئو به تمامی کسبوکارها کمک میکند تا در فضای آنلاین برجسته شوند و به اهداف تجاری خود دست یابند.
از ایجاد محتوای بهینه (optimized content) گرفته تا بهبود تجربه کاربری (user experience)، تمامی این مراحل نیازمند دانش فنی و پیگیری مداوم هستند. استفاده از یک راهنمای سئو یا همکاری با متخصصان این حوزه میتواند مسیر را هموارتر کند. با مطالعه مقاله “بهبود سئو سایت“، میتوانید در کوتاهترین زمان ممکن، سئوی سایت خود را بهبود بخشیده و افزایش فروش محصولات سایت را با چشمانتان ببینید. افزایش ترافیک کاربران ایرانی، روزانه در گوگل دربارهٔ کالا و خدمات مختلف جستجو میکنند. اگر در صدر نتایج قرار بگیرید، احتمال جذب مشتری بالقوه چندبرابر میشود در نتیجه فروشتون رشد چشمگیری پیدا می کنه. سئو؛ پلی میان فروشگاه شما و مشتریانسئو همان مسیری است که فروشگاه شما را در گوگل به دید مخاطبانی میرساند که بهدنبال کالا یا خدماتتان هستند.
با توجه به اینکه صدها خرده فروش آنلاین برای جلب توجه می جنگند، استفاده از ترافیک موثر و روش های افزایش فروش بسیار مهم است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای رسیدن به این اهداف بسیار مهم است. الگوبرداری از تجربه کاربری سایتهای موفقی مثل دیجی کالا و ترب انتخاب مناسبی برای استراتژی سئو سایت فروشگاهی ما نیست. هر سایت فروشگاهی هویتی دارد که برای اعتبار بخشیدن به آن باید استراتژی خاصی را پیاده سازی کرد. در این دوره با 10 استراتژی جذاب سئو برای فروشگاههای اینترنتی آشنا خواهیم شد. ابزارهای پولی مثل Ahrefs جایگزینهای Ahrefs همچنین میتواند به شما در کشف رقبای بالقوه دیگر کمک کند.
آزمایش A/B را برای عناصری مانند سرفصل ها، CTA ها، یا توضیحات محصول اجرا کنید تا مشخص کنید با استفاده از Optimizely یا Google Optimize چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین انداز است. خودتان را معرفی کنید و توضیح دهید که چرا محتوای شما برای مخاطبان ارزشمند است. در ادامه مقاله نکات مفیدتری در مورد نحوه نوشتن محتوای مناسب SEO میبینید. از سرفصل ها برای تقسیم محتوا به بخش ها و راهنمایی خوانندگان در مقاله خود استفاده کنید. با ترکیب پاراگراف های کوتاه، نقاط مهم و لیست های شماره گذاری شده، پست وبلاگ خود را برای خواندن آسان کنید. آدرس سایت رقیب خود را وارد کنید و از منوی کشویی دامنه را انتخاب کنید تا کل سایت را تجزیه و تحلیل کنید.
درصورتی که تمام ویدئوها را ببینید میتوانید سایت فروشگاهی خود را بخوبی سئو کنید و ترافیک هدفمند را به سمت سایتتون هدایت کنید. فرض کنید من و شما در این صفحه در مورد سئوی فروشگاه اینترنتی صحبت می کنیم. تبلیغات یک نقش بسیار مهم در بهینهسازی سایت فروشگاهی دارند و میتوانند به چندین شکل به بهبود عملکرد و موفقیت سایت فروشگاهی شما کمک کنند. تبلیغات به شما این امکان را میدهند تا برند و فعالیتهای خود را به نحوی موثر و گسترده به دید مشتریان ارائه دهید. تبلیغات به شما این امکان را میدهند تا ترافیک مستقیم و هدفمندی را به سایت فروشگاهی خود جلب کنید. برای موفقیت در لینکسازی، باید از یک استراتژی سئو (SEO strategy) هدفمند استفاده کنید.
کاربران سایتهای پرسرعت را ترک نمیکنند و گوگل هم رتبه بهتری میدهد. نظارت منظم به شما کمک میکند اثربخشی تلاش های سئوی خود را ارزیابی کنید و بینش های ارزشمندی را در مورد اینکه چه چیزی کار میکند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد، ارائه میدهد. با Hostinger Website Builder، میتوانید به طور خودکار محتوا برای سرفصل ها و توضیحات محصول با استفاده از AI Writer تولید کنید. نقشه حرارتی هوش مصنوعی ما همچنین به شما امکان میدهد رفتار کاربر را پیش بینی کنید و دکمه های CTA را استراتژیک تر قرار دهید. در نهایت، وقتی مقالات کافی در مورد یک موضوع خاص داشته باشید، موتورهای جستجو سایت شما را به عنوان یک متخصص میشناسند. آنها معمولاً به منابع قابل اعتماد با رتبه بالاتر پاداش میدهند تا کاربران بتوانند محتوای مفید را راحت تر پیدا کنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری