کفش پیاده روی مردانه زنانه و معرفی و بررسی 10 کفش مناسب پیاده روی

کفش هایی را برای پیاده روی انتخاب کنید که با نوع قوس کف پای شما انطباق دارند. هنگام خرید کفش پیاده روی به کف کفش نگاه کنید. اگر در هنگام پیاده روی و یا دویدن به پای خود توجه کنید متوجه میشوید که ابتدا پاشنهی پای شما در تماس با سطح زمین میباشد. هر باری که کفش می خرید پای خود را اندازه بگیرید، زیرا اندازه پای شما به تدریج در طول سال های متمادی تغییر می کند. از فروشنده بخواهید که هر دوی پای شما را اندازه گیری کند، خودتان آنها را اندازه گیری کنید، یا از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که این کار را انجام دهند. اگر حداقل نیم اینچ (۱٫۳ سانتی متر) بین بزرگترین انگشت خود و انتهای کفش فاصله وجود ندارد – تقریبا به اندازه عرض انگشت شما – سایز بزرگتری را امتحان کنید. علاوه بر این، پنجه کفشی که به اندازه کافی بلند نیست – و فضای کافی را برای انگشتان شما ایجاد نمی کند – می تواند اختلال هایی از قبیل پینه پا یا انگشت چکشی را باعث شود.

یک پنجه کفش جادار و گرد به جلوگیری از پینه بستن انگشتان پا کمک می کند. اگر کف پاهای خیلی صافی دارید، ممکن است کفش های پیاده روی که کناره داخلی صاف دارند برای شما مناسب باشند تا به تثبیت پاهای شما کمک کنند. آج ها و شیارهای آن میتوانند به حفظ اصطکاک کمک می کنند. قوس زیاد کف پا می تواند در کشش بیش از حد به مفصل ها و عضلات نقش داشته باشد، چرا که پای شما ممکن است شوک های وارده را به خوبی جذب نکند، خصوصا اگر فعالیت های ضربه ای یا پرشی زیادی انجام دهید. در ساختار کفهی این کتانی اسپرت دخترانه و پسرانه فناوری اِنکپ نیز دیده میشود که قدرت بالایی در جذب ضربات وارد شده از سطح زمین بر پا را دارد در نتیجه پا در پیاده روی های طولانی خسته نمیشود.

۸- پیاده روی سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد. بیشتر بخوانید: پیاده روی در بارداری چگونه باید باشد؟ اگر فرد ابتدا پاشنه را روی زمین می گذارد نیاز به پاشنه اضافی نیست اما در صورتی که ابتدا با کف جلویی پا به زمین ضربه می زند باید از کفش های با پاشنه مرتفع تر استفاده کند. این قسمت مهمترین قسمت کفش از لحاظ ضربه گیری میباشد. مهمترین قابلیت زیره و لایه میانی کفش مخصوص پیاده روی، میزان ضربه پذیری و انتقال ضربه به پاها است. علاوه بر این، زیره کفش پیادهروی نیز باید دارای طراحی مناسبی باشد تا قوس کف پاهای شما را پوشش داده و باعث وارد شدن آسیب به این ناحیه نشود.

در ساخت زیره این مدل، فناوری ENCAP و EVA استفاده شده است. انحنای کم یا صاف بودن کف پا ممکن است با استرس وارد شده به عضلات و مشکلات مفصلی در برخی افراد مرتبط باشد، هر چند همبستگی مستقیمی در این مورد مشاهده نشده است. وزن کفش استاندارد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم می باشد، همچنین باید ۲ سانتیمتر بین انگشتان پا تا نوک کفش فاصله باشد. این ویژگی این امکان را به ورزشکار می دهد که هر چقدر که می خواهد تحرک داشته باشد بدون اینکه نگران گرم شدن و احساس خفگی در پا بکند، رویه ی این مدل از کفش های نایک هواگیری فوق العاده ای دارند و مخصوص پیاده روی و دویدن هستند. کفش باید در همان ابتدا احساس راحتی داشته باشد. باید بدانید پا بعد از فعالیت ورزشی به بزرگ ترین سایز خود می رسد، پس بهتر است بعد از ورزش به سراغ انتخاب کفش بروید!