کفش پیاده روی، راحت و استاندارد

گردش هوا باید در کفش پیاده روی به راحتی انجام شود و امکان تنفس پا در آن وجود داشته باشد. هنگام پیاده روی، ضربه ی اول به پاشنه ی پای شما می خورد و بعد از آن به صورت منظم ضربات از پاشنه به پنجه پا در گردش خواهند بود، بنابراین وجود یک بالشتک منعطف، که امکان بالایی برای خم کردن انگشتان پای شما فراهم کند در کفش پیاده رویتان ضروری است. کفش دویدن نیاز به زیرسازی بیشتری نسبت به سایر کفش ها دارد زیرا یک دونده با 3 برابر وزن بدن خود در هر گام روی زمین فشار وارد می کند در حالی که این مقدار در افرادی که پیاده روی می کنند به 1.5 برابر کاهش می یابد.

اما پیش از شروع برنامه تناسب اندام خود به این نکته توجه داشته باشید که یکی از مهمترین ضروریات پیاده روی داشتن کفش پیاده روی مناسب است، چرا که اگر شما یک کفش پیاده روی مناسب نداشته باشید، ممکن است آسیبهای جدی به بدن خود وارد کنید. در نظر داشته باشید که سلامت پای شما مانند سایر قسمتهای بدن حائز اهمیت است، بنابراین باید در هنگام خرید محصولاتی مانند کفش دقت و زمان زیادی را صرف کرده و بابت کیفیت و اصالت آنها مطمئن شوید. هنگامی که کفش مورد علاقه خود را پیدا کردید و حس کردید که از همه نظر برای پاهای شما مناسب است، در فروشگاه با آنها قدم بزنید. اگر کف پاهای شما صاف و دارای قوس کمی است، روی پیدا کردن کفشی با کنترل حرکتی خوب تمرکز کنید تا پاهای شما در این کفشها بهتر تثبیت شوند و جای محکمی داشته باشند. این کفش ها معمولا در قسمت و پنجه و پاشنه پا آزادی حرکتی بیشتری دارند.

کفش های مناسب پیاده روی تناسب اندام باید در قسمت پنجه منعطف باشند زیرا این افراد با پنجه پا روی زمین فشار وارد می کنند. متاسفانه بسیاری از کفش های تبلیغاتی که به عنوان کفش های پیاده روی عرضه می شود به هیچ وجه منعطف نبوده و برای تناسب اندام مناسب نیستند. دوندگان نباید از کفش های پیاده روی استفاده کنند زیرا اکثر این کفش ها سفت و سخت و غیر قابل انعطاف هستند در حالی که یک دونده به کفشی منعطف و نه چندان سفت نیاز دارد. در قسمت بند ها مهم این است که کفش به پای شما بچسبد یا به قول معروف قالب پای شما باشد. کفشهای ورزشی استاندارد، در قسمت انگشتان پا، آزادتر بوده و فضای بیشتری دارند.

از این کفش ها معمولا برای انجام تمرینات شدید در کلاس های ورزشی، اردوگاه های فضای باز ورزشکاران، هنگام بلند کردن وزنه، انجام تمرینات قدرت و چالاکی، ایروبیک و غیره می توان استفاده کرد و به طور کلی می توان گفت برای هر بسیاری از حرکات ورزشی به جز راه رفتن و دویدن مناسب می باشند. کفش نامناسب باعث کاهش کارایی و اثربخشی تمرینات ورزشی می شود. باید بدانید پا بعد از فعالیت ورزشی به بزرگ ترین سایز خود می رسد، پس بهتر است بعد از ورزش به سراغ انتخاب کفش بروید! شما باید کفشی را انتخاب نمایید که با استفاده از تکنولوژیهای خاص و رعایت استانداردهای لازم، وزن سبکی داشته باشد.