راهنمای خرید بهترین کفش پیاده روی

نکته مهم دیگری که در انتخاب کفش مخصوص پیاده روی مردانه باید به آن توجه کرد قابلیت تنفس و گردش هوا درون کفش است چرا که پیاده روی به مدت طولانی باعث عرق کردن پا و ایجاد رطوبت درون کفش شده که علاوه بر کلافگی و خستگی زودهنگام شما، زمینه را برای فعالیت باکتری و قارچها فراهم میکند. کفش ورزشی مخصوص دویدن و تحرک و پیاده روی های طولانی با زیره ی طبی از جنس پی او که خاصیت ارتجاعی دارد و همچنین رویه ی پارچه ای جهت خنکی و نرمی مانع از عرق کردن پا میشود و به شدت حس آرامش به پاهایتان داده می شود. همچنین تاثیری که پیاده روی روزانه حداقل 30 دقیقه در بدن انسان دارد غیرقابل چشمپوشی است.

اندازه گیری ها باید در حالی که ایستاده اید انجام شوند، تا پاها به دلیل تحمل وزن بدن پهن شده باشند. کفش پیاده روی مردانه را باید با توجه به مرغوبیت جنس مواد سازنده ی این کفش، انتخاب کرد. دیابت : افراد مبتلا به دیابت باید توجه ویژه ای به مراقبت از پا و انتخاب کفش داشته باشند. در انتها لازم است بدانید که یکی از مهم ترین ویژگی های یک کفش پیاده روی خوب این است که دارای یک رویه پارچه ای باشد تا هوا فرصت جریان در کفش را پیدا کند و پوست پای شما در کفش بتواند به راحتی تنفس کند. به این نکته توجه داشته باشید و کفشی تهیه کنید که کمی بزرگتر از پای شما باشد. در پایان روز کفش بخرید، پاها کمی در طول روز پاها کمی متورم می شوند، بنابراین در روز بزرگترین حالت خود را دارند.

اگر خانمی هستید با پاهای پهن، کفش های مردانه یا پسرانه را مد نظر قرار دهید، چرا که این کفش ها برشی کمی بزرگتر در امتداد پاشنه و سینه پا دارند. اگر کفش ها بیش از حد تنگ بودند، سایز بزرگتری را امتحان کنید. یکی دیگر از انتخاب هایی که افراد با کف پای صاف دارند، این است که از کفش پیاده روی مخصوص که برای کنترل پرونیشن بیش از حد می باشد، استفاده کنند. در تکنولوژی EndoFit نیز طراحی تودوزی کفش به شکل جوراب است که به فیت شدن سایز کفش بسیار کمک میکند. در ویژگیهای کفش پیادهروی مهم است بدانيد که شیارها و آجها میتوانند به حفظ چسبندگی و عدم افتادن در اثر ليز خوردن، کمک کنند.

از خصوصیات کفش پیادهروی اين است که بدانيد کفشهایی که رطوبت را به دام میاندازند میتوانند باعث ایجاد تاولهای دردناک و ناراحتی بعد از پیادهروی شوند. همچنین هنگام خرید کفش پیاده روی مردانه لازم است توجه داشته باشید که زیره و لایه میانی کفش از جنس خوبی برخوردار باشند تا در مهار کردن و ضربه گیری به درستی عمل کنند، اگر زیره و لایه میانی کفش شما به درستی عمل کنند تمام ضربه هایی که ممکن است به زانوهای شما آسیب برسانند مهار می شوند و سلامت پاهای شما تضمین می شود. همچنین ارتفاع داخلی کفش در قسمت پاشنه باید نسبتا بالا باشد تا در صورت اتفاق ناگهانی از امکان پیچ خوردن مفصل مچ و آسیب دیدگی بکاهد. اگر به موارد بالا توجه نداشته باشید، حتی نداشتن انعطاف کافی برای یک کفش باعث نارضایتی شما و خستگی عضلانی و درد پا خواهد شد.